×

Wegetariański i bezglutenowy makaron ze szparagami

 

Wegetariański i bezglutenowy makaron ze szparagami

    Nie bez powodu mówi się, że "jesteś tym, co jesz". To, jak wygląda nasza codzienna dieta ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie, zdrowie, a także kondycję skóry. Od lat eliminuję ze swojej diety nabiał oraz gluten, ponieważ mam nietolerancję i źle się po takich produktach czuję. Mleko i jego przetwory często eliminowane są u osób, które borykają się z m.in. z trądzikiem. Przygotowałam dla Was przepis na szybki i przepyszny, wegetariański oraz bezglutenowy makaron. Jeżeli tak jak ja uwielbiacie szparagi to jestem pewna, że pokochacie go tak samo jak ja! 

    Składniki na jedną porcję: 

    70g makaronu bezglutenowego - u mnie tagiatelle z mąki ryżowej i kukurydzianej 
    6 sztuk szparagów 
    1 sztuka czerwonej papryki 
    Pół cebuli 
    2 łyżki czarnych oliwek 
    1 łyżka jogurtu naturalnego sojowego 
    1 płaska łyżka masła klarowanego (masło klarowane mogą spożywać osoby, które mają nietolerancję na mleko) lub jeżeli chcesz, żeby było całkiem wegańskie to oliwa z oliwek lub olej rzepakowy. Ja polecam jednak masło, ponieważ jest różnica w smaku 
    1 łyżka płatków drożdżowych nieaktywnych 

    Przygotowanie: 

    1. Makaron ugotuj w osolonej wodzie. 
    2. W między czasie na patelni rozgrzej masło/olej i zeszklij pokrojoną w kostkę cebulę. 
   3. Następnie dodaj przekrojone wzdłuż i pokrojone na mniejsze kawałki szparagi. Dodaj sól, pieprz i bazylię. Dodaj jogurt sojowy oraz trochę wody i duś ok. 10 minut od czasu do czasu mieszając. 
    4. Następnie dodaj pokrojoną w większą kostkę paprykę. Duś chwilę. 
    5. Odcedź makaron zostawiając ok. 50 ml wody po gotowaniu. 
   6. Dodaj makaron i wodę z jego gotowania do patelni z pozostałymi składnikami. Dokładnie wymieszaj, przypraw i duś jeszcze chwilę. 
   7. Makaron przełóż do talerza, dodaj oliwki oraz płatki drożdżowe (nadają potrawie charakterystyczny, serowy posmak)


Wegetariański i bezglutenowy makaron ze szparagami


    Wartość odżywcza:

    537,2 kcal, B: 12,2g T: 20,3g W: 72,3g



    Smacznego! 

4 komentarze:

  1. Danie wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wygląda. Zrezygnowałam z nabiału, więc zamiast masła użyłabym oliwy. A Zamiast sosu sojowego - przypraw, bo nie lubię tegoż sosu. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło klarowane jest pozbawione nabiału, a sosu sojowego tu nie ma :)

      Usuń
  3. Chętnie zjadłabym. Mimo że wegetarianką nie jestem.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, daje mi to ogromną motywację do dalszego pisania :) Jeśli spodobał Ci się mój post, napisz coś od siebie.

Copyright © 2016 Naturale , Blogger